dr-kereszturi-attila

Nőgyógyászati magánrendelés

Méhtestrákszűrés ultrahanggal

A méhnyálkahártya, méh gyanús elváltozásai a panaszok, a vizsgálati lelet alapján felmerülhetnek. Az ultrahang vizsgálat segít annak tisztázásában, hogy milyen további teendőkre van szükség.

Petefészekrák szűrés ultrahanggal és szükség esetén tumormarker vizsgálattal

A petefészek elváltozásai gyakran sokáig panasz és tünetmentesek, esetleg a nőgyógyászati vizsgálat deríthet rájuk fényt. Az ultrahang vizsgálat során a látott kép segíthet abban, hogy eldöntsük, jó vagy esetleg rosszindulatú betegséggel állunk szemben. Ehhez adhat kiegészítést a tumormarker vizsgálat.

Tumormarker vizsgálatok (Ca 125, AFP, CEA)

Azokat az anyagokat nevezzük tumormarkereknek, amelyek a daganatos beteg testnedveiben emelkedett mennyiségben vannak jelen, míg a nem daganatos egyének testfolyadékaiban csak minimális mennyiségben vagy egyáltalán nem mutathatók ki. A módszer kevés kivételtől eltekintve rákszűrésre, a rák korai felismerésére nem alkalmas. A már felismert daganatos folyamatok követésére viszont rendkívül hasznos és megbízható eljárás. A vizsgálat elsősorban a kezelés eredményességének és a betegség prognózisának megítélésére szolgál. A sorozatban végzett észleléshez szükség van egy kiindulási “egyéni alapérték” meghatározáshoz, amelyhez a továbbiakban viszonyítani lehet a későbbi értékeket.

A tumormarkerek meghatározása vérvétellel történik. A vért éhgyomorra, vénából veszik.

Emlő vizsgálat

A rákszűrés részét képezi a mellek vizsgálata, mely során fény derülhet az emlőket érintő elváltozások felismerésére.

Fiatalkori nőgyógyászati ellátás

Első fogamzásgátló felírása előtti tanácsadás, kivizsgálás.

Fiatalkori és változókori panaszok kezelése.

Időskori nőgyógyászati problémák kezelése

Menopauza, klimaktérium problémái, csontritkulás diagnosztikája és kezelése.

Vizelettartási problémák (inkontinencia) kezelése.

Fogamzásgátlás

Személyre szabott hormonális fogamzásgátlás, tanácsadással.

Nem hormonális fogamzásgátló módszerek alkalmazása, tanácsadással.

Méhen belüli fogamzásgátló eszközök (IUD) műtét nélküli, fájdalommentes felhelyezése és eltávolítása (pl. Mirena).

Méhnyakrák szűrés, kolposzkóppal és cytológiai mintavétellel

A vizsgálat során a szeméremtest, hüvelybemenet, hüvelyfal és méhnyak megtekintése, valamint mintavétel történik, melyek alapján a rosszindulatú elváltozásokat megelőző gyanús állapotok felismerésre kerülhetnek. Ez a vizsgálat minden, a szexuális életet már legalább egy éve elkezdett nő esetén évente ajánlott, a változó kor után is, még panasz- és tünetmentesség esetén is. A korai felismerés rendkívül fontos a daganatos és a nem daganatos eredetű elváltozások esetében egyaránt, ugyanis az időben elkezdett kezeléssel megakadályozhatók a súlyosabb következmények.

Genetikai eredetű betegségek DNS diagnosztikája

Ezek a génvizsgálatok nemcsak egy betegség öröklődő okait tárhatják fel, hanem azonnali döntések meghozatalában is segítenek, pl. fogamzásgátló szedése, terhesség, laktóz-érzékenység vagy férfi meddőség esetében.

További kezelések, vizsgálatok

Human PapillómaVírus (HPV) szűrés, diagnosztika.

Human PapillómaVírus (HPV) elleni védőoltás beadása.

Pattanásosbőr (acne), hajhullás, fokozott szőrnövekedés kivizsgálása és kezelése.

Menstruációs problémák kezelése (vérzészavarok, fájdalmas menstruáció).

Nőgyógyászati fertőzések diagnosztikája és kezelése, szükség esetén mikroszkópos kenetvizsgálattal, vérvizsgálattal.

Vírusos, gombás, bakteriális, parazitafertőzések kimutatása (HPV, herpes genitalis, Candida, Chlamydia, Trichomonas, Strepto-B, stb.).

Laboratoriumi és mikroszkópos vizsgálatok.

Kenetvizsgálat, vérvétel, vizeletvizsgálat.

Nőgyógyászati endoszkópos, nyitott hasi és hüvelyi műtétek.

Meddőség diagnosztikája, kezelése.

Endometriosis diagnosztikája, kezelése.