dr-kereszturi-attila
  • Nemzeti, nemzetközi szervezetek* ajánlásai szerint, a Pfizer-BioNtech, Moderna, Johnson and Johnson, Astra-Zeneca Covid-19 elleni vakcinái ugyanolyan biztonságosak és hatékonyságúak terhességben, mint nem terhesek esetén. Az eddigi adatok szerint a terhesekre és magzatokra nem a védőoltás, hanem a fertőzés okozta oxygén hiányos állapot jelenti a legnagyobb veszélyt. Abban az esetben – ha ezt a várandós, szoptató anya kéri – az előnyök és kockázatok mérlegelésével ajánlott a védőoltás, kellő tájékoztatást követően.

*The Centers for Disease Control and Prevention (CDC), American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG), Society for Maternal-Fetal Medicine (SMFM), National Institutes of Health (NIH), Royal College of Obstetricians & Gynecologists (RCOG), World Health Organisation (WHO)

• varandos-oltas
    • Mától a várandós és szoptató nők extra oltóponton kérhetik a koronavírus elleni védőoltást

2021. március. 27.  |  HVG

A kismamák a második, vagy a harmadik trimeszterben kaphatják meg az első vakcinát, az ismétlő oltást pedig a szülést követően.

A teljes cikk a HVG-n »

A várandósok és szoptató anyák védőoltására vonatkozó klinikai vizsgálatok még nem zárultak le, de az eddigi rendelkezésre álló adatok sem vetnek fel aggályokat a biztonságossággal kapcsolatban és nem utalnak arra, hogy a vakcina káros hatással lehetne a terhességre. Bár a súlyos betegség általános kockázata alacsony, mégis a védőoltásukat indokolja, hogy körükben a súlyos COVID-19 betegség kockázata magasabb – szemben a nem terhesekkel – beleértve az intenzív osztályos kezelést, gépi lélegeztetést is, valamint nagyobb a terheséggel kapcsolatos szövődmények kockázata is, mint például a koraszülés.

A Moderna és a Pfizer-BioNTech védőoltások olyan mRNS vakcinák, amelyek nem tartalmazzák az élő vírust, ezért nincs kockázata a COVID-19 kialakulásának az oltás által. Ezen kívül az mRNS-vakcinák nem lépnek kölcsönhatásba az ember DNS-ével, és nem okoznak genetikai változásokat, mert az mRNS nem jut be a sejt magjába.

Mellékhatások jelentkezhetnek a rendelkezésre álló adatok alapján bármelyik vakcina beadását, különösen a második adagot követően, de nem gyakrabban a nem terhesekhez képest.

Olyan nők, akik most, vagy a későbbiekben szeretnének teherbe esni, megkaphatják a védőoltást. Jelenleg nincs bizonyíték arra, hogy a vakcinák – beleértve a COVID-19 ellenieket is – termékenységi problémát okoznának.

Bármennyire is nincs elegendő adat a terhesek mRNS típusú védőoltásával kapcsolatban, azok beadásának előnyei messze meghaladják a lehetséges kockázatokat.

A páciensek kérése alapján az mRNS első oltása javasolható a 12. terhességi hét után, a második pedig a szülést követően, természetesen az egyéni kockázatok mérlegelését követően.

Jelenlegi információk szerint a terhesek oltása Szegeden 2021. április 12. után várható. A vakcina beadásához szükség van a vakcinainfo.gov.hu oldalon történő regisztrációra. Ezt követően a háziorvossal kell felvenni a kapcsolatot, aki további tájékoztatást ad az oltás pontos helyéről és idejéről, valamint az oltáshoz szükséges dokumentumokról.

Nőgyógyászati magánrendelés

Méhtestrákszűrés ultrahanggal

A méhnyálkahártya, méh gyanús elváltozásai a panaszok, a vizsgálati lelet alapján felmerülhetnek. Az ultrahang vizsgálat segít annak tisztázásában, hogy milyen további teendőkre van szükség.

Petefészekrák szűrés ultrahanggal és szükség esetén tumormarker vizsgálattal

A petefészek elváltozásai gyakran sokáig panasz és tünetmentesek, esetleg a nőgyógyászati vizsgálat deríthet rájuk fényt. Az ultrahang vizsgálat során a látott kép segíthet abban, hogy eldöntsük, jó vagy esetleg rosszindulatú betegséggel állunk szemben. Ehhez adhat kiegészítést a tumormarker vizsgálat.

Tumormarker vizsgálatok (Ca 125, AFP, CEA)

Azokat az anyagokat nevezzük tumormarkereknek, amelyek a daganatos beteg testnedveiben emelkedett mennyiségben vannak jelen, míg a nem daganatos egyének testfolyadékaiban csak minimális mennyiségben vagy egyáltalán nem mutathatók ki. A módszer kevés kivételtől eltekintve rákszűrésre, a rák korai felismerésére nem alkalmas. A már felismert daganatos folyamatok követésére viszont rendkívül hasznos és megbízható eljárás. A vizsgálat elsősorban a kezelés eredményességének és a betegség prognózisának megítélésére szolgál. A sorozatban végzett észleléshez szükség van egy kiindulási “egyéni alapérték” meghatározáshoz, amelyhez a továbbiakban viszonyítani lehet a későbbi értékeket.

A tumormarkerek meghatározása vérvétellel történik. A vért éhgyomorra, vénából veszik.

Emlő vizsgálat

A rákszűrés részét képezi a mellek vizsgálata, mely során fény derülhet az emlőket érintő elváltozások felismerésére.

Fiatalkori nőgyógyászati ellátás

Első fogamzásgátló felírása előtti tanácsadás, kivizsgálás.

Fiatalkori és változókori panaszok kezelése.

Időskori nőgyógyászati problémák kezelése

Menopauza, klimaktérium problémái, csontritkulás diagnosztikája és kezelése.

Vizelettartási problémák (inkontinencia) kezelése.

Fogamzásgátlás

Személyre szabott hormonális fogamzásgátlás, tanácsadással.

Nem hormonális fogamzásgátló módszerek alkalmazása, tanácsadással.

Méhen belüli fogamzásgátló eszközök (IUD) műtét nélküli, fájdalommentes felhelyezése és eltávolítása (pl. Mirena).

Méhnyakrák szűrés, kolposzkóppal és cytológiai mintavétellel

A vizsgálat során a szeméremtest, hüvelybemenet, hüvelyfal és méhnyak megtekintése, valamint mintavétel történik, melyek alapján a rosszindulatú elváltozásokat megelőző gyanús állapotok felismerésre kerülhetnek. Ez a vizsgálat minden, a szexuális életet már legalább egy éve elkezdett nő esetén évente ajánlott, a változó kor után is, még panasz- és tünetmentesség esetén is. A korai felismerés rendkívül fontos a daganatos és a nem daganatos eredetű elváltozások esetében egyaránt, ugyanis az időben elkezdett kezeléssel megakadályozhatók a súlyosabb következmények.

Genetikai eredetű betegségek DNS diagnosztikája

Ezek a génvizsgálatok nemcsak egy betegség öröklődő okait tárhatják fel, hanem azonnali döntések meghozatalában is segítenek, pl. fogamzásgátló szedése, terhesség, laktóz-érzékenység vagy férfi meddőség esetében.

További kezelések, vizsgálatok

Human PapillómaVírus (HPV) szűrés, diagnosztika.

Human PapillómaVírus (HPV) elleni védőoltás beadása.

Pattanásosbőr (acne), hajhullás, fokozott szőrnövekedés kivizsgálása és kezelése.

Menstruációs problémák kezelése (vérzészavarok, fájdalmas menstruáció).

Nőgyógyászati fertőzések diagnosztikája és kezelése, szükség esetén mikroszkópos kenetvizsgálattal, vérvizsgálattal.

Vírusos, gombás, bakteriális, parazitafertőzések kimutatása (HPV, herpes genitalis, Candida, Chlamydia, Trichomonas, Strepto-B, stb.).

Laboratoriumi és mikroszkópos vizsgálatok.

Kenetvizsgálat, vérvétel, vizeletvizsgálat.

Nőgyógyászati endoszkópos, nyitott hasi és hüvelyi műtétek.

Meddőség diagnosztikája, kezelése.

Endometriosis diagnosztikája, kezelése.

Komplex nőgyógyászati rákszűrés.

Elérhetőségek, bejelentkezés >>

bezaras

Tisztelt Páciensek!

A Covid járvány okozta fertőző betegek drasztikusan emelkedő száma miatt a mai nappal (2020.11.02.) bizonytalan ideig, tiszteletteljesen megkérek mindenkit, hogy a magánrendelésre csak egyedül érkezzen!

Kísérő semmilyen indokkal (kivéve ha a vizsgálandó személy fiatalkorú) nem tartózkodhat a váróban. Megkérem a vizsgálatra érkező hölgyeket, hogy a megbeszélt időpontot tartsák be! A váróban az asszisztensnővel együtt sajnos maximum 3 fő tartózkodhat, a többieknek a bejárat előtt, a kapualjban kell várakoznia.

Minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a vizsgálat menete dinamikusan menjen, a váróban ne legyen torlódás.

A maszk használata kötelező! Kézfertőtlenítésről mi gondoskodunk.

Sajnos a járvány terjedése miatt kénytelen voltam ezt az óvintézkedést megtenni.

Megkérek mindenkit a fentiek megértésére, annak betartására.

Vigyázzunk egymásra!